Uppsala Judoklubb
Om klubben

Uppsala Judoklubb är en av Sveriges äldsta fortfarande aktiva judoklubbar. Vid ett av deras evenemang genomförde den engelske universitetsläraren Peter Fison en uppskattad uppvisning i judo. Detta föranledde att en grupp studenter efteråt startade upp judoträning i Celciushuset på Svartbäcksgatan i centrala Uppsala. Därmed var Uppsala Studenters Judoklubb grundad. Året var 1958.

Sedan början av 70-talet, och uppförandet av Fyrishov har vår verksamhet bedrivits i lokaler där. Och träning bedrivs de flesta dagar i veckan på olika nivå och tid.

Postadress o besöksadress:

Uppsala Judoklubb